به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین سلامت آذربایجان غربی

-

-مشارکت 137 میلیارد ریالی خیرین عرصه سلامت در سال 1397

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت آذربایجان غربی مجموع کمکهای خیرین سلامت به دانشگاه در سال 1397 را در حدود چهارده میلیارد تومان اعلام کرد.

دکتر علی تقی زاده افشاری مدیر عامل مجمع خیرین سلامت آذربایجان غربی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه گفت : خیرین نیکوکار آذربایجان غربی در بخش های حقیقی و حقوقی که ارتقای سلامت هموطنان در این خطه رنگین کمان ادیان ، اقوام و مذاهب را برخود فرض کرده اند ، در همتی بلند طی سال 1397یکصد و سی و هفت میلیارد ریال در عرصه بهداشت و درمان استان مشارکت نموده اندکه با توجه به مشکلات اقتصادی در سال گذشته قابل تقدیر هست و انتظار می رود در سال 1398 این مشارکت افزایش یافته و تداوم داشته باشد.

ایشان با بیان اینکه در این آمار کمکهای خیرین سلامت به دانشکده علوم پزشکی خوی و همچنین مشارکت خیرین سلامت در بخش غیر دانشگاهی عرصه سلامت در موسسات خیریه ، مراکز درمانی ، درمانگاههای خیریه و سازمان های مردم نهاد سلامت که بالغ بر دهها میلیارد تومان می باشد ذکر نگردیده است ، افزود : فقط در یک مورد بهره برداری از دستگاه شتاب دهنده high energy بیمارستان خیریه امید و انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان ارومیه بود که سال گذشته با کمک خیرین سلامت مورد بهره برداری قرار گرفت و ارزش فعلی آن بیش از چهل میلیارد تومان ارزش دارد و تمام هزینه آن توسط خیرین سلامت تامین شده است که از تمام این خدمات ، بیماران و افراد نیازمند بهره می برند و لذا با احتساب این موارد می توان گفت آمار مشارکت خیرین عزیز در حوزه سلامت چندین برابر این مبلغ می باشد .

دکتر تقی زاده افشاری در خصوص تقسیم بندی این مشارکت ها و کمک های مردمی گفت : از 13میلیارد و 700میلیون تومان کمکهای خیرین سلامت در سال گذشته 9040میلیون ریال بصورت کمک های نقدی بوده و خیرین 33980 متر زمین به ارزش 51920 میلیون ریال اهداء نموده وبا احداث و اهدای پروژه های بهداشتی درمانی درمقیاس2973 متر به ارزش 40995 میلیون ریال یاریگر حوزه سلامت بوده اند.

مدیر عامل مجمع خیرین سلامت آذربایجان غربی افزود : خیرین ارجمند بابت خرید و اهدای تجهیزات پزشکی به مراکز بهداشتی درمانی مبلغ 30367 میلیون ریال و برای سایر تجهیزات اهدایی نظیر یخچال ، تلویزیون ، پتو ، کولر گازی ، رایانه و ... مبلغ 5098 میلیون ریال اهداء نموده اند.

وی در نهایت از تعامل و همکاری مطلوب معاونت امور اجتماعی با مجمع خیرین سلامت در این امر طی سال گذشته تقدیر و تشکر نموده و تصریح کرد : بیشترین کمک های خیرین سلامت در ارومیه ، بوکان ، سلماس ، چالدران ، ماکو و میاندوآب بوده است.


تاریخ: ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ ۱۰:۰۲ | دفعات بازدید: ۲۰۴۵ بازدید